Ahad, 6 Februari 2011

esakku ^^

buruknya aku, sembunyikan diri

hanya mampu tangis bawah jirusan air
ya! mana lagi! bilik air!
supaya tak kedengaran, tak kelihatan.
keluarnya kamar kecil itu,
mata hidung semua merah segala.
masih mampu selindung
"mandi lama..sabun masuk mata"

hanya mampu tangis tika bertelekung
ya..masa aku bersujud
di bilik kosong, sendiri saja.
baru esak ku hamburkan.

hanya mampu tangis
di depan al-Quran
sambil menusuri bacaan-bacaan.
habis lencun kaca mata, basah.
bahkan helaian-helaian itu,
Allahu akbar..maaf ya Tuhan.

aku cuma pingin kekuatanMu.

apa ini dikata hipokrit??
kerna cuba sembunyi di balik dinding,
nangis sendiri, teriakan sendiri.

atau ini dikata kuat? kerna
mereka tak tau apa yang tersirat
bangkit dari tabir, dan senyum kembali.
macam tak ada apa yang jadi.

marah la aku..maki lah aku..
aku senyumkan saja..sampai 'akhir'ku.
meski skali itu pun, kau mesti kesal dengan tingkahmu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan